שְׁאֵלָה:
כיצד ניתן לנטרל את תחושת הצריבה לאחר אכילת אוכל חריף?
Nick Udell
2014-12-10 21:15:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

בחודש שעבר נגסתי בפלפל ללא תווית שהתגלה כפלפל קאיין. ביליתי את השעתיים הבאות בצלילת ראשי בכיור מלא מים בזמן שפי נשרף, עיני נקרעו, ולחיי נהיו אדומות ונפחו.

זו לא הייתה תרופה טובה במיוחד הכאב. האם ישנן דרכים טובות יותר להפחית או להסיר את הכאב הנגרם על ידי מאכלים חריפים?

אה, אני מרחם עליך!
ארבעה עשר תשובות:
#1
+29
Vogel612
2014-12-10 21:20:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

הסיבה לכאבים ממזון חריף היא לעתים קרובות משהו שנקרא קפסאיצין (שנמצא בצ'ילי). אפשרויות אחרות כוללות piperine (פלפל) או Isothiocyanate (וואסאבי וקשור לכך)

קפסאיצין אינו מסיס במים, ומי שתייה פשוט מפיצים אותו דרך עוד פה. במקום זאת הוא מסיס בשמנים וקרמים על בסיס שומן.
כנ"ל לגבי התרכובות הכימיות האחרות שהוזכרו. חלקם מסיסים בקלות באתנול (הידוע יותר בשם אלכוהול).

מה שאתה רוצה לעשות בהתאם הוא לשתות חלב, לאכול יוגורט או מזון דומה על בסיס שומן כדי להקל על הכאב. לחלופין תוכלו לנסות משקה אלכוהולי, אך הם יעילים נגד פחות סוגים של "חם"

מדוע לא לכלול תרופות נגד אלילי איזותיוציאנטים (חזרת, חרדל וכו '), פיפרין (בפלפל שחור), והשאר? הם לא כולם אותו דבר.
@J.Mussser כי אין לי מושג איך נקראו בכלל ..
טוב עכשיו אין לך את התירוץ הזה ... :)
ערכתי אותו כדי להדגיש חלב מלא. חלב מופחת בשומן הרבה פחות יעיל. אני לא חושב שמשקאות אלכוהוליים עושים הרבה מלבד להסיח את דעתך מהכאב, ולכן לא הייתי ממליץ עליהם.
@AdamMiller בעוד שאני מעריך את הרעיון שעומד מאחורי העריכה, אני לא חושב שהוספת מילה אחת משפרת משמעותית את ההודעה הזו. אתם מוזמנים לנסות שוב, אך לעת עתה דחיתי את העריכה מכיוון שהשיפור אינו מצדיק עריכת IMO. האפקטיביות המבוססת על שומן הודגשה מספיק בכדי לאפשר להסיק את המסקנה לחלב מלא וכך להוסיף 'שלם' מיותר ולא יעיל :(
האם הכאב החריף אינו תגובה היסטמינית לקפסאיצין כמגרה? הייתי תוהה אם אנטיהיסטמין עשוי להיות שימושי במקרה של תגובה לא נעימה ממושכת בצורה גרועה.
שתיית מים לא מפיצה את הקפסאיצין עוד יותר, אך היא שוטפת דברים שאינם קפסאיצין, מה שהופך את התחושה החריפה לברורה יותר.
גם אורז עוזר מאוד.
אז ** זו ** הסיבה שבגללה אני משתוקק למנה קטנה של גלידה אחרי ארוחה חריפה! למדו משהו חדש כל יום.
עבור Capsacin לפחות, כדאי לציין כי חלב מכיל [קזאין] (https://en.wikipedia.org/wiki/Casein) הנקשר ל- Capsacin (ומונע ממנו להיקשר לקולטני החום / כאב בפה / גרון )
#2
+12
Shevliaskovic
2014-12-10 21:19:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

מה שעבד בשבילי הוא שתיית חלב קריר או אכילת לחם .

המים בדרך כלל לא עוזרים לי; לפעמים זה אפילו מחמיר את זה.

לחם עושה עבודה טובה בחיתוך התבלין.
מעולם לא ידעתי על לחם! שמעתי על חלב אבל הנחתי שזה סיפור של נשים זקנות.
#3
+6
BaconBot
2014-12-11 05:41:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

מרחו עליו בייקון. גריז הבייקון, על בסיס שומן, יקל על תחושת הצריבה.

#4
+5
Doug Watkins
2015-01-17 08:46:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

יש שתי תשובות לכך. הראשונה, עבור ה

omg הקדוש מה עשיתי רק לעצמי

שריפה, חלב ויוגורט הן האופציות הטובות ביותר, כפי שהוזכר לעיל. השנייה, עבור

אני לא רוצה לחוות את זה שוב

עדיף לך להגביר את סובלנות החום שלך. ראשית, בדוק כמה חם אתה יכול לאכול ולאכול אך מרגיש כוויה, בכל רמת כוויה שתוכל להתמודד איתה מבלי להזדקק לתרופה הראשונה. ואז הגביר מעט את האש והמשיך עד שהצריבה תהיה כמו שהייתה קודם. חזור על הפעולה עד שאתה אוכל habaneros מבלי להזדקק לעזרה להתקררות. רק אזהרה, זה לוקח זמן. לקח לי כשנה לעבור מג'לפניוס להבנרו. התחלתי באכילת בייגל עם גבינת שמנת רגילה וג'לפינו טרי מעורבבים בגבינה. הסיבה להגברת סובלנות החום שלך היא כפולה. ראשית, תוכל לטעום וליהנות מהטעם של מה שמספק את החום. הועפתי לגלות שההבנרו מתוקים. השנייה היא שהכוויה, גם כאשר אתם אוכלים מחוץ לאזור הנוחות שלכם, לא רק יפגעו פחות, אלא בפחות זמן.

#5
+3
L.B.
2015-01-13 23:48:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כדאי לשתות חלב כדי לנטרל את הכאב הראשוני של הפלפל. אם יש לך צריבה בבטן מאכילת משהו כל כך חריף, חלב אמור לעזור גם לזה.

אכילת לחם, אורז או קרקרים תעזור גם כן די טוב. לאחר שניסיתם אחד כזה, תוכלו גם למצוץ קרח - רק כדי לעזור לתופעות לוואי.

לסיכום: כדי לנטרל את החום של פלפל חריף, האפשרויות הטובות ביותר שלכם הן חלב או צורה כלשהי של לחם או מוצר עמילני. ומה שלא תעשה, אל תשתה מים כדי להתמודד עם התבלין, שפשוט יפיץ את החום מסביב.

#6
+2
Vermilion
2016-12-23 00:12:28 UTC
view on stackexchange narkive permalink

נסה 'לאכול' חלמון שאינו מבושל, אך במצב נוזלי, זה עוזר לי מאוד.
אפילו אוכל הרבה צ'ילי מבלי לחוש את תחושת הצריבה עם חלמון ביצה.

#7
+1
Kelley
2018-10-30 20:14:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

חלב קוקוס עובד בשבילי, כמו גם פפאיה ומנגו. הנושא הגדול יותר שיש לי הוא הדברים החמים בדרך החוצה ... ברצינות, זה בוער.

#8
  0
kenorb
2015-01-22 04:21:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

ייתכן שתנסה לאכול ג'ינג'ר גולמי מכיוון שיש לו טעם עוצמתי שתוכל לשכוח בקלות מהאוכל החריף ותחושת הצריבה. יש לו גם תכונות אנטי דלקתיות חזקות וממריץ מיצי עיכול וזרימת אנזימים המסייעים לך לעכל את האוכל החריף שלך. באזורים מסוימים בעולם, מיץ ג'ינג'ר מוחל על העור ל טיפול בכוויות (אז זה מה שאתה צריך כרגע :)

כעובדה מעניינת, ג'ינג'ר בסושי הוא משמש לא רק כמשפר טעם, אלא שהוא גם נהג להרוג את הטעם הנרכש בין המנות.

לניטרול אוכל רע מהבטן, נסה לקחת פחם פעיל. אשר יספוג רעלים מבלי לעבוד יתר על המידה בכבד שלך.

#9
  0
Joao
2015-01-22 08:24:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

חום רגיל מכה חום פיקנטי. שים על הלשון שלך משהו חם (אבל לא בוער). זה יכאב יותר לשנייה אחת ואז כאב הצ'ילי ייעלם מייד. דברים כמו חתיכת לחם שטוחה חמה יעבדו מצוין.

#10
  0
Nia
2017-01-21 16:21:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

פעם הייתי מכור לצ'ילי כשהייתי צעיר יותר, שום דבר לא היה חריף מספיק אי פעם; עם זאת, הייתי קצת חולה לאחרונה ונהייתי רגיש לדברים רבים, כולל צ'ילי. אני נהנה מהטעם, אך העור בשפתיי, בפה, בלשוני ובוושט חלש מכדי להתמודד עם החריפות העזה של צ 'ילי מסוים בימינו. למדתי או שאתה מתחמק מהם או שאוכלים המון אורז או שותה / אוכלים משהו ממש קרמי כדי לעזור בכוויה (אני לא אוכל חלב אז בדרך כלל אני בוחר קערת אורז מאודה או כוס חלב סויה או יוגורט סויה). התרופה הטובה ביותר לקיבה תהיה פרוביוטיקה ואלקה-סלצר וכדומה. סבתא שלי נהגה פשוט לערבב 1/2 כפית סודה לשתיה (לא אבקת אפייה!) לכוס 1/2 כוס מים ולשתות את זה כל שעתיים עד 4 שעות, אבל לא יותר משבע מכוסות אלה 1/2 ליום , לפי ההוראות המופיעות על אריזות הסודה לשתיה.

#11
  0
Willeke
2017-01-21 18:55:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אכלו או שתו חלב ומוצרי חלב כמו יוגורט, כאמור. אם אתם אלרגיים או לא סובלים מחלב, רוב תחליפי החלב הרגילים ומוצריהם יעבדו גם כן.
חלב קוקוס משמש לעתים קרובות בחלק מהמטבחים האסיאתיים ומתאים מאוד לסוג האוכל.

אם יש לך טווח, האפשרויות דלות השומן יעבדו פחות מאלו המכילות מעט או יותר שומן.

גם מניסיון עצמי, אכלו לחם או אורז רגיל, או אוכל רגיל אחר שאינו חריף. תפוחי אדמה מבושלים עובדים לעתים קרובות, שעועית שאינם מעורבבים עם רוטב יכולה לעשות את העבודה.
כמו גם פה מלא בסלט, במיוחד אם יש בו גם מעט שומן בלבוש.

#12
  0
Anderp
2018-08-22 09:13:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

בצל גולמי גורם לכאב להיעלם לחלוטין ... נהגנו לאתגר זה את זה כשעבדתי בדומינוס, וגילינו שאוכלים את הבצל הקצוץ לאחר שקית פלפל אדום כתוש מרפא את הכאב. אני לא יודע איך או למה.

#13
  0
goodguy5
2018-11-06 02:27:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

בירה תמיד עובדת בשבילי. באופן ספציפי משהו בצבע ענבר / בלונדיני ולא חזק מטורף. פילזנר, לאגר או אולי hefeweisen.

תמיד הנחתי שזה האלכוהול, אם כי זה יכול להיות הפחמן הדו-חמצני שמגיב עם ה- pH של הקפסאיצין.

#14
-1
JayAm
2018-03-08 21:52:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

מה שמתאים לי הוא להשתמש במברשת השיניים שלי כדי לצחצח את הלשון. אך אל תוסיף משחת שיניים, רק מים קרים.



שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...